Translate

woensdag 24 april 2013

Week 2 Verdieping


''Businessmodellen''

 
Hier onder worden er drie business modellen uitgelegd. Aram zal meer vertellen over het 7-s model, Mustafa over het BCG- matrix model en Mohammed over het Canvas model.
 
 
Aram Zakarian: 7-S model van McKinsey's. 
 
Het McKinsey 7S model is een managementmodel om een interne analyse te maken. McKinsey stelt dat je de interne organisatie van een bedrijf kan verdelen in 7 hoofdonderdelen (factoren). Bij een optimale bedrijfsvoering zijn al de 7 factoren in evenwicht. In dit filmpje wordt er een uitgebreide uitleg gegeven van de  7S model. Bij ieder onderdeel wordt een voorbeeld gegeven. Ook wordt er uitgebreid uitgelegd hoe je het 7S model kan gebruiken en er zelf een analyse mee kan uitvoeren.
 
Mustafa el Barnichi: Het BCG- matrix model
De BCG-matrix is een vrij eenvoudig marketing model waarmee het portfolio van een onderneming geanalyseerd kan worden. Hierdoor kan de onderneming beslissingen nemen m.b.t. het portfolio en de te volgen strategie. Algemeen kan gesteld worden dat de BCG matrix een simplistische voorstelling weergeeft van zaken. Echter hoeft dit per definitie geen nadeel te zijn. De BCG matrix is het bekendste model binnen de portfolio-analyse voornamelijk door de eenvoud. Het model is eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen. Hierdoor biedt het voor iedereen een analyse methode waarmee op basis van feiten beargumenteerde beslissingen genomen kunnen worden. Het is daarom een uitermate geschikt model ondanks de kritische kanttekeningen.
 



Mohammed Kaddouri: Het Canvas model

Deze artikel gaat over het business model van Canvas. Er staat veel informatie in. Dit model nodigt uit om goed na te denken welke factoren tot succes leiden. In de artikel staat beschreven hoe het model werkt en wat het voor uw bedrijf betekent. Er zijn negen bouwstenen die je moet doorlopen in dit model. Hierdoor krijg je een overzicht van de factoren die uw product succesvol kunnen maken. Daarna kun je gaan innoveren door hierin te investeren. Omdat we voor het bedrijf Citroën moeten innoveren is dit een interessante artikel. Dit business model kan ons helpen om Citroën te laten innoveren.
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten